7,8-3 2016 van Nasca naar Arequipa - Reisverslag uit Lima, Peru van Karin en Karen - WaarBenJij.nu 7,8-3 2016 van Nasca naar Arequipa - Reisverslag uit Lima, Peru van Karin en Karen - WaarBenJij.nu

7,8-3 2016 van Nasca naar Arequipa

Blijf op de hoogte en volg Karin en Karen

09 Maart 2016 | Peru, Lima

Het plaatsje Naska is bekend door de ontdekking van de Nazcalijnen. Deze zijn waar te nemen vanuit de lucht. Hier hebben wij geen gebruik van gemaakt, maar hebben er twee vanuit een uitkijkpost kunnen bekijken.
Het spannendste was niet het zien van deze afbeeldingen maar het beklimmen van de toren.... Midden in de woestijn zitten er twee Peruanen te wachten op toeristen met bijbehorend souvenier winkel en een echt loketje voor de kaartverkoop, misschien voor maar 2 busjes met toeristen...;-)

Ook hebben we een bezoek gebracht aan het eeuwenoude Chauchillakerkhof met mummies. Een eeuwenoude begraafplaats echt midden in de woestijn;indrukwekkend! Onze (over) enthousiaste gids vertelde heeeeeel veel en liet ons diverse vogels zien onderweg en de locale begraafplaats.

Verder hebben we het grootste gedeelte in een luxe touring car doorgebracht. In ruim 10 uur tijd zijn we naar Arequipa gebracht, waar we om 2.10 aankwamen....

• 09 Maart 2016 - 16:54

Crista:

Leuk om te lezen hoor, jullie hebben genoeg te vertellen als je terug bent. Maar eerst nog genieten. Veel plezier saampjes!

• 10 Maart 2016 - 13:48

Antoinettr:

Wat een mooie foto's weer! Fijne reis verder! Ik kijk weer uit naar het volgende verslag.

• 10 Maart 2016 - 15:53

Britt:

Wat een mooie foto's, goed bezig dames! Fijne reis en geniet er maar van, voor je het weet is het alweer voorbij!