14,15,16,17,18-3 2016 Tracking en Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Karin en Karen - WaarBenJij.nu 14,15,16,17,18-3 2016 Tracking en Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Karin en Karen - WaarBenJij.nu

14,15,16,17,18-3 2016 Tracking en Cusco

Door: DeKariens

Blijf op de hoogte en volg Karin en Karen

19 Maart 2016 | Peru, Cusco

Natuurlijk....weer heel vroeg op...maar dat zat toch all in ons systeem.
Opgehaald met een busje en daar onze "trackings-familie" ontmoet; de gids, de kok, de paardenman en onze Bourgondische reisgenoot uit Ecuador Leo. Leo gaat een film maken voor zijn bedrijf en wij zijn (zonder dat we dat wisten) zijn hoofdrolspelers geworden. Als we dit hadden geweten... geen make-up, geen föhn, 4 dagen bijna dezelfde outfit, wangen vol cocabladeren en een opgezet lijf door een hoogte van meer dan 4000 meter...
Voor Leo was de uitdaging nog groter; bijna 2 meter, 150 kilo, niet echt wat je noemt atletisch, broekriem in het uiterste gaatje,... Maar gelukkig kreeg hij van zijn vrouw een paard voor zijn bagage.
Het werd een GEWELDIGE ervaring!!! We hadden fantastisch weer, de gids was super, de omgeving onbeschrijfelijk en divers, mooi om te zien hoe de lokale bevolking leefde. Wij met (drinkfles) kruik, thermo-ondergoed, muts op het hoofd, sokken aan in onze slaapzak en de kindjes liepen met blote voeten in sandaaltjes, terwijl 's morgens het ijs op de tent stond.... De kok verdiende 5 *, hij maakte met wat brandertjes, op de grond, de meest smakelijke gerechten!!!
Iedere dag had meerdere hoogtepunten; prachtige uitzichten, bereiken van 4625 meter, elkaar over een dood puntje helpen, kindjes tegen komen die naar school gaan, een nacht overleefd hebben in een tentje..., zien van alpaca's en lama's, .....
Het voelde als een cadeau om daarna de Machu Picchu te mogen zien. Dit is zo onbeschrijfelijk mooi, dat dit zelfs met foto's niet helemaal te delen valt.

De laatste dag door super mooi Cusco gedwaald om nog wat cultuur te snuiven en souvenirs te kopen.

Nu klaar om de tassen en koffers te pakken, als dat maar gaat passen.... Helaas weer afscheid nemen van dit fantastische land, maar met een hoofd vol mooie belevingen en heeeeeeel veel foto's! We hebben genoten en hopelijk jullie ook een beetje met onze verslagen.

De laatste goetjes uit Peru van DeKariens!

• 19 Maart 2016 - 16:38

Crista:

En dan zit het er al weer op. Voor jullie een onvergetelijke reis voor ons de achterblijvers de leuke verhalen en voor de oppasser hun Amsterdam avontuur. Maar ongetwijfeld, iedereen heeft er op zijn manier van genoten! Goed reis terug dames.

• 19 Maart 2016 - 17:41

Yvonne:

mijn/onze volgende bestemming ook maar eens die kant op. Krijg er erg zin in als ik de verhalen lees. Zal je volgende week niet meteen 'lastig ' vallen met

• 19 Maart 2016 - 23:27

Leny/Broer:

geweldig wat jullie hebt beleefd en meegemaakt. Wij beleefden jullie reis op afstand mee.
    Zijn razend benieuwd naar de foto's. Goede retourreis en tot ziens.
    L&B

• 20 Maart 2016 - 11:11

Antoinette:

wat een mooie foto's weer!
    Goede terugreis en tot gauw x